Velkommen

Velkommen til Børneinstitutionen Broparken

Børneinstitutionen Broparken er en integreret institution, med 3 vuggestue grupper ca. 0-2 år, 3 mellem grupper ca. 2-3,6 år og 4 børnehave grupper ca. 3-6 år. Broparken har i alt: 160 børn.
Broparken ligger i Islev området.

Vi er en stor personalegruppe i alle aldre og vi er 2 pædagoger og 1 medhjælper pr. stue.

Vi er et stort hus med 3 gode legepladser. Vi har for nylig fået istandsat vores store fællesrum, hvor vi arbejder med gode anvendelige legezoner, med nem og overskuelig adgang for børnene.

Slut 2020 og et godt stykke ind i 2021 gennemgår vi en større renovering af alle vores stuer.
Forældrene har netop i 2020 stemt for fuld madordning. Dette vil blive en realitet, når der er bygget nyt køkken.

Vores tilgang og motto for arbejdet med, at udvikle Broparken er, tesen:

”Hvad gavner det barnet”

Kerneopgaven for pædagogen består grundlæggende i at sikre, ethvert barns trivsel, leg, dannelse, læring og udvikling. Denne opgave løses i et tæt og forpligtende samarbejde med barnets forældre.
I dagligdagen deler vi børnene op i mindre grupper, så vi kan skabe nærvær og fordybelse.
Vi arbejder også med at følge børnenes spor og tager gerne en tur ud i det grønne på en af vores Christiania cykler, eller på gå ben.

I Broparken har vi traditioner

Lucia/julefest, sommerfest, forældremøder, bedsteforældredag, forældre samtaler er nogle af dem. (Når Koronaen ikke præger vores dagligdag)

Byggelegepladsen Broparken ligger i forlængelse af institutionen, her er geder, høns og kaniner. Dyrene besøges ofte til stor glæde for børnene.